05 February 2011

dia~



Antara kami
ada sepi
sunyi
kosong
hiba
sedih
sebak

Dimana
tawa
ceria
bahagia
teruja
kecoh
berseri

Kalau perkara itu tidak terjadi,mungkinkah kami semua bahagia sekarang?
Kalau musibah itu tidak berlaku,mungkinkah kami semua tertawa sekarang?
Kalau masalah itu tidak muncul,mungkinkah kami semua ceria sekarang?

Argghh..
usah berkalau-kalau
jangan berkalau-kalau
kalau-kalau itu berdosa
haram hukumnya
tidak percaya qada' dan qadar namanya

Saya mahu dekat,tapi dia menjauh
Saya mahu menerima,tapi dia menolak
Saya mahu bersama,tapi dia berpisah
Saya mahu jejak,tapi dia bersembunyi


Akhirnya,saya hanya redha dan tawakkal
Redhakan hati ini,Ya ALLAH!
Andai hati sudah redha,tiada lagi persoalan yang timbul.


Ya ALLAH,ikatkan hati-hati kami dengan ikatan yang utuh


katahatiku1: =))





0 comments: