27 September 2010

Status YM & FB


Assalamualaikum Warahmatullah

Mari bersama berdoa kepada ALLAH, agar kita sama-sama sihat dalam nikmat IMAN dan ISLAM yang dihadiahkan oleh ALLAH SWT kepada kita.


Sudah lama jemari2 ini tidak melakar sesuatu (haha..lama la sangat qila oii),terdetik pula mahu mencoret sesuatu.Tercari2 topik yang sesuai.Lantas saya memilih tentang status ym dan fb..

Dua tiga hari ini,saya sering diterjah dengan macam2 soalan dari sahabat2 saya berkenaan status2 saya difb dan ym..agak pelikkah??Owhh..macam
perasan pulak kan..namun percayalah,kalu anda yang pernah menegur saya tentang status2 tersebut,bukan anda seorang yang berbuat begitu,ada lagi kawan2 saya yang bertanyakan perkara yang sama.

Meh sini nak habaq mai niee..sebenarnya..saya tiada apa2 pun...ALHAMDULILLAH...masih sihat dan okies..Tiada apa yang perlu dirisaukan..ALHAMDULILLAH..cuti hari itu saya sudah recharge semuanya sebelum tiba disini..Saya masih kuat dan mampu bertahan,biarlah hampir rasa rebah sekalipun,saya pasti dapat bangun semula.

Status2 saya difb dan ym itu adalah hasil luahan jari jemari setelah mengreview keadaan hari tersebut,sesungguhnya,tiada kena mengena dengan sesiapa,silalah jangan perasan...review keadaan bukan sahaja apa yang telah berlaku pada hari tersebut,malahan boleh juga disebabkan saya telah membaca sesuatu atau ada orang telah menegur tentang saya,sesungguhnya,tiada kaitan dengan sesiapa,dan jika anda terasa,saya mohon jutaan kemaafan,tiada niat dihati mahu mengenakan anda,dan jika anda masih terasa lagi,cubalah untuk bermuhasabah diri sendiri,mungkin itu teguran untuk anda tetapi melalui saya,saya juga tidak sempurna,masih belajar untuk menyempurnakan hidup,saya sedang cuba untuk berfikir dari perspektif dan menilai dari sudut saya sendiri,salahkah??

Dahulu,saya ada tempat untuk meluahkan apa2 yang terlintas diminda saya,koreksi dan berbahas bersama2 sahabat2 saya,sungguh,berbahas benda2 berilmiah,namun kini,saya kehilangan mereka,tidak mungkin untuk saya menelefon mereka berjam2 semata2 untuk berbahas tentang realiti kehidupan kini,pasti mereka sibuk dan saya juga sibuk,(ahhha,busy2...),masa kami sudah tentu tidak sama,kalau diberi pilihan,saya lebih suka berbicara secara lisan berbanding melakar dalam bentuk tulisan,sebab saya rasa bercakap lebih dan sangat2 puas..oleh sebab itulah,saya mencoret apa2 yang terfikirkan diym dan fb,untuk sama2 berdiskusi bersama kalian..haha...diskusi la sangat...like jer korang pandai..huhu..so,terbuktilah coretan diym dan fb ialah apa yang bermain diminda saya sahaja..

DOWN..ya..saya memang down..saya kurang semangat sebelum ini,tapi kali ini,saya akan pastikan saya tidak tewas lagi,status2 sedih juga bukan hanyalah semata2 untuk menunjukkan saya bersedih,tapi hanyalah sekadar apa yang terlintas difikiran,kalian pasti tidak tahu,padahal semasa saya post coretan tersebut,mungkin juga saya sedang bergelak ketawa di payung putih,siapa tahu bukan?

PERCAYALAH,status2 saya juga adalah untuk menilai tahap pemikiran saya terhadap sesuatu,semasa saya menghadiri kursus pada akhir tahun lepas,seorang kakak pernah memberitahu saya,cubalah untuk membina soalan2 berilmiah dan membuatkan orang terfikir dan menghayati apa yang ingin disampaikan,itu juga kan dakwah?hahhh..sebab itulah,saya post coretan2 tersebut...saya kan sedang belajar dan akan belajar sehingga akhir hayat,belajar tidak semestinya perlu berada dalam kuliah sahaja,dari status2 saya juga,saya belajar apa yang ingin disampaikan..saya memang nakal dan main2,namun as i said before,tidak semua orang perlu tahu apa yang ingin saya lakukan,cukuplah sekadar ALLAH tahu...mungkin saya nampak tidak kesah atas sesuatu,sesungguhnya,saya memang begitu..just being myself..

~saya amat2 rindu saat2 kami berpacaran..miss all my x-roomate...
(ALLAH sentiasa ada,pasti tiada duka yang abadi)


Lastly,saya memohon jutaan kemaafan jika anda terasa dengan status2 saya selama ini,jika anda masih tidak mampu untuk maafkan saya,saya hanya mampu berdoa agar ALLAH memujuk hati anda untuk memaafkan saya...by the way,terima kasih,syukran jiddan dan thanks kepada semua yang caring,bertanyakan macam2...jangan risau,saya mungkin akan jatuh lagi,namun tidak mungkin untuk saya tidak bangun semula,biar berjuta kali saya rebah,saya pasti dapat berlari semula lebih2 lagi apabila kalian memaut dan menggenggam tangan saya untuk sama2 ke puncak dan iringan doa yang tidak pernah putus2 dalam menuju redha ALLAH..


notakakiku1:maaf buat sesiapa yang terasa...
notakakiku2:sayang kalian,sesiapa sahaja yang mengaku saya sahabat anda,saya lebih2 mengakui bahawa saya sangat2 sayang anda..
notakakiku3:Minggu ini minggu terakhir berprogram di Smk.Sg.Isap,pasti miss dat moment...
notakakiku4:Walau apa yang terjadi,senyum sajalah... ;-)

0 comments: