13 September 2010

kenangan ini,pasti dikenang....


Assalamualaikum…

Salam 4 SYAWAL 1431H…

ALHAMDULILLAH…ALHAMDULILLAH….ALHAMDULILLAH…hari ini berkesempatan berjumpa dengan kawan-kawan sekolah rendah..my abimians 2001…owhh…sangat-sangat seronok…misi ini kami namakan terjah raya abimians…tahun ini kami memilih sekitar area pc dan majoritinya rumah anak-anak dara..berbeza sedikit dari tahun lepas….hehehe…plan ini dibuat petang sehari sebelum kejadian..sebab kalu plan awal-awal pun tak jadi jugak so,better..macam tue la kan…

Seperti yang dijanjikan..Nani dan Rusydiah datang rumah aku dulu(nak gak guna ganti nama aku..sebab feel more close to them when using this)…hehe..janji nak start jam 9 pagi la kan..sebab nak pergi MJ dulu..tahu x apa tue MJ??haha…MML laa..sape dak2 maahad pasti kenal MJ..kitorang g MJ seketika untuk tunjuk muka jer pun untuk majlis Aidilfitri AMAL..

Rumah 1st yang menjadi mangsa ialah..Anis Najiah...hehe...dia nie aku jumpa petang tue kat FB...kalu tak,sehingga sekarang loss contact..rumah dekat pun takde guna...hari nie baru dapat kenal lebih dekat rumah dia..seronok dapat makan nasi lemak sama makaroni bakar...siap kena basuh pinggan lagi..tapi not me laa..si anak dara--->Atee n Diyah....aku tukang amik gambar...aku suka amik gambar...sila jangan nafikan..haha...Atee pun penat layan aku amik gambar2 nie..hehe...



~kat rumah anis...makaroni bakar + nasi lemak



~scene basuh-membasuh..aku tukang main...hahaha


Selepas kemas2 dapur kat rumah anis..bukan kemas dapur laa..kemas pinggan yang kami guna tadi..terus keluar untuk next station...masa nak g next station nie pun,aku,Nani n Atee sesat..haha..padahal dekat jer pun...Atee siap marah2 lagi dalam kereta...emo tak pasal..lawak la Atee oiii....

Next station...rumah Ustaz Zainuddin....hehe...pelik gak la ustaz nie..dulu masa kat Abim,beliau mengajar Math,Pendidikan Seni,PJ(my feveret subjek..dulu laa..haha),tapi student panggil beliau Ustaz...hairan kan??haha..tapi takpela..no hal..lekat jer gelaran tue sehingga sekarang..Alhamdulillah..selepas hampir 9 tahun tidak jumpa..at last..tadi ketemu jua..bersama hero2 beliau sekali..Alhamdulillah..beliau sekarang makin happy...dah ada family..rumah sendiri yang tengah renovate...cantik woii....rugi sape tak g...hehe..kasi jeles kat sape2 yang terasa..hahaha...Ustaz pun ceria jer jumpa kami (pandai2 jer ko qila kata ceria..haha)..tapi..yer la kan,..bertahun-tahun tak jumpa..loss contact..tiba2 bekas anak muridnya datang berziarah..ramai2 pulak tue..mesti happy...sangat kelakar bila ustaz ingat nama ayah aku jer...nama aku tak ingat pun..:-(..ingat nama ayah jer..huhu..boleh pulak ustaz bersemangat sebut nama ayah aku.....huhu...ustaz still cam dulu,masih tak berubah walau dah ada 4 orang anak.. ..sempoi,cool n sporting..layan jer kami2 yang otak sumbak nie..(bak kata Diyah..haha)....sekarang pun..Alhamdulillah..ustaz dah jadi pensyarah kat KPTM kota bharu..dah senang sekarang..syukur..ustaz suh panggil dia En. Z..dah naik pangkat skunk...zaujahnya pun ustazah..hehe..padanla tue nga ustaz....sebelum pulang....mestila sesi fotografi...yang nie paling tak leh blah..si Atee nie siap nak tarik kerusi dan betulkan perabot kat rumah ustaz ag untuk sesi bergambar,apa..dia ingat tue rumah dia ke,nak usik2 barang2 rumah orang....haha...sekali lagi Atee kena nga aku.....

~rumah ustaz zainudin.....

p/s: -> Thanks,ustaz...susah2 jer layan kami..sepah2 kat umah ustaz..terima kasih juga atas segalanya masa zaman2 kami hingusan dulu..doakan kami semua berjaya dunia akhirat...


Rumah ketiga pulak ialah rumah izzati...ermm....satu2nya dak perempuan pertama batch kami yang dah kawen...so,kena g melawat laa...argghh...sangat fun sebelum dapat jumpa rumahnya...dahla sebelum tu sesat..2 3 kali gak la salah lorong..owhh....

Atee:acu g depe skit..aku nk tengok rumah biru..
Nani(driver):ermm...(sambil drive)..
Atee:lagi skit...rumah biru..cari rumah biru..
kereta gerak lagi...
Aku:mana nie atee??
Atee:Aku pernah mai umah yo..warna biru..carila..aku YAKIN sini jah nie..
gerak lagi...
Aku:ni ko??kilang hardware warna biru..
Atee:aishh..rumah biru..dop ehh..aku YAKIN..depe2 nie jah nie...aku mai masa DARJAH 5 warna biru...
Aku:weii...agak2la kalu mu mai masa darjah 5 pun..loni umur brapo doh...setahun pun boleh brubah macam2...dohla dia baru nikoh,mestila cat lain doh..aishh..(rasa nak kasi jer Vitamin C jer kat Atee...hahaa....)
selok la tiga2 dalam kereta tue tadi...

Tiba2 jer kete Cik Diyah block depan kete kami...time tue aku ngah mesej or call sape ntah...aku cakap la sambil2 tue: kete depe ni jadi driver..so,tunggu laa..anas tengah kol zati kott..
tanpa tujuan Nani bawa jer kereta dia gerak ke depan..g mana ntah...jauh gak la...
Aku:Wehh...stop..nak g mano??
Nani:Ntah....
Aku:Diyah xgerak pun ag..tggu la dia kol zati...
Nani:yo ko??hahaha
Aku:aduillaaa..aku oyap doh..tggu la dulu..dia tgh kol..mu g gak bakpo...huishhh
AGAIN.SESAT.U-TURN...hahaa..gelak lagi dalam kete tue...

Lastly,sampai gak rumah Zati...rumah mertua dia yer...borak2..sembang2...haha...dah lama tak jumpa kan...tanya tips mitak kawen..haha..nie takleh blah..sumer tengok jer aku nak tanya apa masa tue..lawak2...tanya sal life dia..then..tanya gak sal rumah dia warna apa...okies..Atee..rumah zati dah berubah..warna pink..aku dah agak dah....duk sekejap jer..kami terus ke rumah Rafiqah..perlu segera..sebab dah janji nga dia...


~us + izzati n her hubby.....



Destinasi 4=Rumah Rafiqah tanpa sesat...haha..best..lagi best kat Diyah sebab dapat pulun makaroni sup..aishh..layan jer laa..sekali lagi Atee buat hal..huhu..ada ke patut dia letakkan senduk dalam pinggan..tersedak gak la aku..dahla time tu tengah minum air..pusing jer terus gelak..selamba jer dia kata lupa nak amik...haishh..Atee..Atee....borak2 sekejap jer..
aim utama kan nak jumpa jer..hehe...

~rafiqah's home.....

Next=masjid oii.....solat zuhur dulu...kat sini,kitorang dah berpecah..Nani check out nga Atee dulu..ada urusan lain..aku ikut jer anis n diyah..

Last Persinggahan=Rumah Aqilah Muhaimin (kembar namaku)...dapat makan kek coklat..best...haha...rumah yang penuh nga freezer..sarina n anas wat muka tak malu disini..haha...adegan mapuh memapuh (hishh..ayat BM yang failed...) yang fun...huishh....
SETTLE FOR TODAY.

~membaham kek coklat di rumah aqilah muhaimin.....


~kami....abimians 2001....


-bak kata Diyah...seronok bersama abimians sangat2 berbeza...zaman budak2...zaman tengah membesar....main2..gado2...haha...thanks korang....semoga kita saling kuat-menguatkan antara satu sama lain...semoga apabila sahabat kita mendoakan kita di sana,kita terasa doanya di sini...
LUV U ALL~~

"To be depressed is to be lonely; to have a friend is to be happy..."
- Guido


notakakiku1:sila terasa jeles sesape yang tak join..haha...(gelak kejam)...coki,sila jeles...(okies..settle..dia suh aku letak nama dia kat sini..suh ngepong2 skit..adess..poracitt)
notakakiku2:thanks kepada semua yang menjayakan...tahun depan buat lagi...yang tidak turut serta,silalah join tahun depan..kesudian anda amat diharapkan...
notakakiku3:mereka kawan2 sekolah rendah...boleh imagine x dulu2 kami sangat2 cute...haha..sekarang more cutest daaa...
notakakiku4:sedang refresh semangat kembali....sedang berusaha menulis guna bahasa hati....maw menjadi seperti dulu...kuat..kuat..kuat...argghh..maw pulang ke U dengan senyuman mekar....thanks..thanks....
notakakiku5:hanya boleh berfoya-foya sehingga hari khamis sahaja...selepas itu..become a busy girl....da terrible sem will continue again..assignment,projek..SDP..SRS...u're killing me softly...
notakakiku6:untuk anda yang bertanya-->editing pic using photoscape n photoshine...photomatix xsesuai untuk event kali ini...argghhh..love to snap pic n edit it...

0 comments: