10 September 2010

baik-baik permataku




baik-baik lah wahai permataku..
dimana pun kamu berada aku sentiasa mengingatimu..
sekuat dan semampu aku akan ku hidup untuk kamu..
sekali aku berpaling untuk kamu..
tidak akan ku paling untuk kedua kali nya...
kepayahan dan kesusahan aku..
aku cuba juga untuk baik-baik..
sekiranya ada lagi manik baik-baik antara aku dan kamu..
aku kiranya itu adalah takdir buat aku dan kamu
kerna jauh sekali untuk aku
melakarkan kehidupan itu dan menginginkan kehidupan itu..
memang...
memang...aku..
sudah bersedia untuk menjadi wanita yang
dititipkan dengan pelbagai coretan dan tulisan...
namun...
manik baik-baik itu...
tidak tersentuh dan tercalit di jiwa kamu..
terus aku di baling bagaikan kertas yang ditiupkan angin
yang entah kemana arah tujunya...
wahai permataku...
dengarkan aku wahai permataku...
andai kamu yang tercatat untuk ku..
akan ku tunggu siang dan malam..
andai tidak...
DIA...jagalah hatiku baik-baik..
matikan lah baik-baik itu..
kerana aku tidak mampu lagi untuk menangungnya....


pesanan buat permataku yang sangat-sangat jauh di pandangan ku..ini adalah tahun pertama aku menyambut kehadiran syawal bersama-sama manik-manik ini..namun aku tidak tahu adakah kau pun jua begitu..baik-baik la kau disana..pinta ku siang dan malam juga..baik-baik la hidup mu..


notakakiku1:diambil dari sini atas izin.
notakakiku2:sangat terasa...dibaca semasa takbir syawal bergema,hampir menangis,namun tidak cun la heroin nangis kan??hahaha...hanya yang mengerti sahaja mampu mengerti dan memahami..
notakakiku3:please..jangan fikir bukan-bukan,okies!!!!!

0 comments: