13 June 2010

tafakur


Rasulullah bersabda; ALLAH s.w.t berfirman;
Wahai anak Adam,sepanjang engkau memohon kepadaKU dan berharap kepadaKU akan AKU ampuni apa yang telah kamu lakukan,AKU tidak peduli,Wahai anak Adam,jika dosa-dosamu setinggi awan di langit kemudian engkau meminta ampunan kepadaKU akan AKU ampuni.Wahai anak Adam,sesungguhnya jika engkau datang kepadaKU membawa kesalahan sebesar dunia kemudian engkau datang kepadaKU tanpa menyekutukan AKU dengan sesuatu pun,pasti AKU datang kepadamu dengan ampunan sebesar itu pula.

(HR Tirmidzi)





Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...
Ya Allah... Ya Allah...


Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduaan
Merindui janji-Mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijap kalbu
Antara kau dan aku

Di keheningan malam
Tafakur di kesyahduaan
Merindui janji-mu Tuhan
Bantuan di perjuangan

Kutitiskan air mata
Taubat segala dosa
Moga terangkat penghijab kalbu
Antara kau dan aku

Ya Allah ya Tuhanku
Kusujud pada kudrat-Mu
Kuserahkan jiwa ragaku
Pada takdir iradhat-Mu

Pimpinlah daku dalam redha-Mu
Kasihi daku dalam rahmat-Mu
Hanya pada-Mu aku mengadu
Ya Allah ya Tuhanku

0 comments: