28 May 2012

Kuliah akhir UMP??

Assalamualaikum......


Alhamdulillah...tepat jam 3.45 petang 22 Mei 2012, tamat sudah cerita-cerita kuliah untuk semester 6 ini. Tidak tahu sama ada ini yang terakhir atau akan ada lagi yang lain.Hanya ALLAH yang tahu.Yang pastinya, hari ini ialah hari terakhir berjalan bersama-sama, bergelak ketawa,dan semua aksi nakal dengan geng-geng kamceng setelah 3 tahun ini.


Tamatnya kisah semester ini diakhiri dengan test bagi subjek techno.Tidak sangka, sudah hampir ke garisan penamat rupanya perjalanan kisah degree ini. Jika tahun satu dulu dimulakan dengan entri ini penghargaan istimewa, maka kali ini, semester 6 akan diakhiri dengan entri untuk hari ini.


Terima kasih ALLAH atas apa yang berlaku sehingga hari ini.Banyak yang ingin dicoretkan, banyak yang ingin dikisahkan,sungguh, tidak sedikit pun rasa menyesal bertandang dalam hati. Mungkin suatu ketika dahulu, UMP bukan destinasi yang menjadi impian, tetapi sekarang ia menjadi satu kebanggaan.

Andai kata aku tidak ditakdirkan dalam UMP ini, sudah pasti aku tidak bertemu dengan insan yang pertama berkongsi rasa,rommate ketika tahun 1, qis,pika, zu. Susah senang suatu ketika dulu,selalu outing bersama, selalu buat hal, selalu itu ini, selalu begitu begini. Ada aku kesalkan?Sikit pun tidak,malahan lagi bangga.

Andai kata aku tidak ditakdirkan dalam UMP ini, sudah pasti tidak bertemu dengan classmate dan geng2 kamceng giler aku, sudah pasti tidak bersama-sama dengan mereka dalam perjalanan SE ini sehingga akhir,sudah pasti tidak bertemu kembar labu labi aku, ayu, nana,wani,nenes,madi, ayu kecik,ana, rairo,raibi,kak nini,nisa dan semua....Ramai untuk aku sebutkan..sesungguhnya mereka semua sangat istimewa

Andai kata aku tidak ditakdirkan dalam UMP ini,sudah pasti aku tidak menerima gelaran ustazah, sudah pasti   tidak wujud mellisa maureen, sudah pasti tidak lahir qyla mydin yang punya seorang skandal bergelar doktor yang punya lagu sendiri,ah kocok...kocok, sudah pasti juga qila ozawa juga tidak muncul...betapa banyak gelaran diterima sepanjang  3 tahun ini.Mesti dan pasti rindu kenangan-kenangan ini.

Andai kata aku tidak ditakdirkan dalam UMP ini,sudah pasti tidak bertemu dengan rommate  sekarang,amy,hajar,aya. Masing-masing punya watak dan cerita sendiri. Masing-masing ada kesukaan tersendiri. Nikmat apa lagi yang boleh saya dustakan? Ya ALLAH...


Terima kasih Ya ALLAH...atas kurniaan sehingga hari ini,sehingga saat ini. Ini belum masuk lagi kisah dan cerita keluarga persis. kelab yang paling disayangi.

Entri ini patut  berakhir disini sahaja,sudah tidak mampu menahan sebak <---- ececece, menaip entri ini bertemankan lagu ashanti, aku ingin kamu,kamu ingin dia..owhh..tacing!


Jangan risau, sepanjang study week ini, tuan punya blog sangat rajin update blog sebab dia lain dari lain,dia suka update blog,dia suka menulis cerpen,dia suka merayau2 disaat2 waktu busy dan genting. Jangan risau, disaat-saat akhir ini juga,blog ini bakal berkisar tentang UMP sahaja.


katahatiku1: alhamdulillah..sudah selesai presentation depan sv,walau tidak seperfect yang diharapkan,aku tahu kemampuan aku,insyaALLAH..pasti complete menjelang karnival nanti
katahatiku2 : Doakan final exam untuk semester ini