24 July 2011

KELCHEFF [5] E-ONE kelcheff 2011

Assalamualaikum..



gerai kami pada 5 hari pertama...depan kepala kapal..tepi pintu masuk utama.

Alhamdulillah,dalam kelcheff 2011,saya ditaklifkan dalam portfolio E-One,berorientasikan menjual air minuman bagi mengutip dana untuk green-V.Seperti sedia maklum,(*macam la sumer orang baca part2 dalam entri ko kan qila..bajet dowwh..),saya kurang menyukai protfolio ini.Entah apa sebabnya,bagi saya,selain nama yang tidak glamor(pergghh....siap terus terang...) seperti papa romeo ke,papa tango ke..yer la kan,semua orang ada papa,kita jer tiba-tiba E-One,serius,rasa sangat2 rendah diri.

Awal-awal dulu,masa di balai islam,andai kata orang tanya portfolio mana,lembut jer jawab E-One.sungguh,sangat malu.Tapi rupa-rupanya,ALLAH tahu yang terbaik buat hambaNYA.

E-ONE shift pagi..hari keberapa entah..
tangga baazar menjadi saksi setiap hari e-one kena berkumpul disini..

Rupa-rupanya,seronok berada dalam team ini,sangat havoc okies!Ukhuwwah juga sangat kuat,mungkin kami bertugas seawal pagi lagi dengan mengangkut barang2 jualan dan perlu menutup gerai bila tibanya malam.Mungkin itu penyebabnya yang portfolio lain tidak ada.(*apa pun setiap portfolio ada kelebihan masing-masing.)

Afiq yang sentiasa datang ke gerai belakang..kadang-kadang runner,kadang-kadang ketua,kadang-kadang playboy yang nak mengorat si afifah hanin...hahahaha...
Sungguh,sangat teruja apabila dapat menjual dan hasil jualan meningkat.Awalnya,team saya diletakkan di depan kepala kapal,namun pada hari ke-6 sehingga 10,kami perlu swap dengan team yang berada di tepi muzium.Redha jer la kan.Bosan juga berada disitu.Tapi memikirkan,mereka juga perlu merasa gamatnya berada di pintu masuk,maka tak kesahlah.=)).

Hari ke-7,kami meminta untuk masuk menjual didalam,banyak sebabnya kenapa hasil jualan diluar sangat kurang.Maka,kami berusaha untuk membuka gerai didepan kecemasan atau nama manjanya Kilo Kilo.See.Tak sampai sejam,geng kilo kilo dah mula membeli air minuman kami.Memang syok la kan duk dalam.Takdela terpinggir sangat walau masih di hujung dunia.

Geng-geng gerai saya...thanks korang atas pengalaman yang terindah ini..harap dapat jumpa lagi...
Walau apa pun,this is the best experience that i've during this holiday.Best dapat bekerjasama dengan korang.Walau kami berada dihujung dunia,tapi kami masih mempunyai pelanggan-pelanggan setia untuk melepak.HAHAHA.bukan kami yer.orang lain.

Best okies berada dalam e-one,saya lupa hari bila tapi ada hari-hari yang saya pergi menjaja seluruh kelcheff,tempat utama mestilah pentas utama kan,sebab kawasan situ sukar mahu dicari air minuman.Tempat yang kofem akan borong beli air minuman ialah konti DJ.Mesti orang-orang konti DJ rindu nak dengar saya promote air-air green-V....hahaha..perasan betoll..tapi serius,pengalaman yang sangat hebat.MALU???ada la jugak,tapi wat derk jer laa...asal air habis dijual...materialistik betul.Tidak cukup sekitar kelcheff,kami juga menjaja diatas baazar,terima kasih mak cik-mak cik yang beli air dengan kami.Lain kali beli lagi aeee...hehehe..

Namun,Jujur,sedikit terasa/terkilan la kan bila ada orang mengata geng2 e-one mengular...means...for truth,saya mahu tahu gerai mana dan masa bila..itu sahaja..kalau betul,tidak mengapa dong,kalu tidak,usahla berbunyi2 mulut itu.Bagi sesiapa yang tidak tahu,di gerai kami memang ramai orang,tapi bukan kesemuanya e-one,kami menjadi stesen portfolio lain melepas lelah,ada sierra delta (wajdi),papa romeo (afifah hanin),papa lima (k.hartini),papa tango dan lain-lain lagi.SEE.Mereka memang suka berada di gerai kami,mungkin kerna ada nur <----statement xleh blah okies...ada cahaya apa ntah laaa...hahaha).Tapi tidak mengapa lah,usah disimpan dalam hati,benda dah lepas,mungkin juga ada khilaf dari pihak e-one sendiri.Apa pun,terima kasih atas jalinan ukhuwwah ini,e-one the bomb!!!



ALLAH, if I can’t have what I want, let me want what I have.



tanpa sengaja saya ter'edit gambar ini.....muahahah



lastly,photographer bebas...thanks wehhh atas pic2 ni sumer...untuk makluman semua,gambar di blog ini adalah hasil perahan keringat beliau sepanjang 10 hari kelcheff...maaf jugak kalu ado wat sero hati...sokmo duk baloh nga mu.pagi2 start doh perang nga mu,maaf atas soklan killer aku ko mu..haha..tapi aku suka jah soklan tu...hahahah...nak suh aku tanyo skali lagi dop??? :P



katahatiku1: satu hari dengan 5 entry,satu hari lagi pemilihan gambar2,letak watermark dan edit terakhir,total 2 hari untuk keseluruhan  5 entry kelcheff.....
katahatiku2: the end of kelcheff,semoga beroleh manfaat darinya...bukan sekadar enjoy semata-mata.
katahatiku3: saya teringin mahu join qaryah ramadhan,namun sudah pasti saya berpuasa didalam hutan kali ini...pray for my safety,guys!!
katahatiku4:semua gambar adalah hasil muaz zainal,kredit untuk beliau,maaf andaikata terguna nama sendiri pada setiap gambar,sebab nal letak dalam blog,if kalu ada watermark sendiri,no hal,pape pun,a big clap to him...thanks wehh!!




hanya penulis bebas di blog sendiri;
-aqilahuzihan-
kota bharu,kelantan




1 comments:

uci ulala said...

aku beli air epal kat gerai depe kapal...heheheheh ^^