12 June 2011

Jejak Gemilang 2011 siri 1

cebisan kenangan sepanjang Jejak Gemilang,dengan big boss Persis atau  femes dengan panggilan 'akak' fasi..hahaha

Assalamualaikum..

Baru saja selesai menggerakan Program Jejak Gemilang  siri 1 anjuran Jhepa dan Persis. Menjadi fasilitator kepada 18 orang junior Sains Diploma Komputer bukanlah sesuatu yang berat namun perlulah juga diambil pengajarannya kerna prinsip saya dalam mengajar saya juga belajar.Thanks korang yang sangat happening!

Jom,review antara modul-modul yang telah dibentangkan kepada mereka supaya menjadi peringatan buat diri sendiri (diri sendiri jer,sebab tu tulis kat blog.. : D)

Modul 1: Kemahiran Belajar

- Dalam modul ini,dapat diketahui bahawa seseorang itu jenis yang bagaimana gaya belajarnya dan susah tentu tahu bagaimana mahu mengaplikasikannya selepas ini.Modul ini mempunyai 2 bahagian,bahagian kedua pula teknik menulis nota ringkas versi Format Ghani dan skill presentation.Kami dikehendaki menerangkan bagaimana untuk menghasilkan nota format Ghani dan juga perlu mengomen skill presentation mereka.(Bab2 nota format Ghani tu okies la kan,sebab pernah buat,namun bab presentation tu agak lucu juga,saya sendiri nervous bila system fail to run...pernah terjadi sewaktu presentation prototype sem lepas...mahu menangis pun ada....muahaha...)



Modul 2 : Round About Time

-Modul yang menekankan aspek pengurusan masa yang berkualiti.Mereka dikehendaki menyenaraikan aktiviti-aktivti seharian dan perlu melengkapkan dalam tempoh 24 jam untuk sehari...hoho..agak excited la kan..tak logik pun ada,tapi layan la.sekurang-kurangnya mereka tahu kemana habisnya masa 24 jam sehari itu.
Antara hasil perahan minda mereka untuk menjadikan 24 jam sehari itu berkualiti..-group 6-


Modul 3: Secret Recipe

-Modul terakhir ini pula berkait dengan pengurusan kewangan.Modul ini mengajar mereka untuk merancang kewangan selepas mendapat PTPTN selama bergelar mahasiswa/wi UMP.Macam2 ragam untuk mempertahankan hujah masing2.


Ketika presentation berkenaan dengan pengurusan kewangan mereka...tiket wayang pun masuk list.adeii


Semoga segala input2 yang diterima dapat dimanfaatkan sepenuhnya buat mereka dan juga diri sendiri.Dalam berprogram saya juga turut belajar bersama mereka.owh,nice okies!



Antara gambar2 yang sempat disnap...makanan disediakan okies..


Sebahagian fasilitator Jejak Gemilang...auwww...


Pandangan dari belakang Astaka..sedang melakukan tarian Persis..

Our  'MAIN'  fasilitator; kak siti & kak farah yang sporting...(",)
,

katahatiku1: ohh..orang2 kampung sekalian,antara sebab ambo tak dapat balik ialah kerana program2 ini,ada lagi event pada 16 Jun dan 18 Jun.Doakan semoga dipermudahkan.InsyaALLAH,bulan 7 nanti ambo pasti pulang untuk berbakti di negeri tercinta pula. KelCheff, i'm coming...=))
katahatiku2: Sesungguhnya ALLAH itu maha adil,pernah berasa terkilan kerna perlu berada di UMP tanpa aktviti2 lain yang berfaedah.ALLAH knows the best!
katahatiku3: Jejak Gemilang ialah program terbest dibandingkan program pada bulan 3 yang lalu yang mana saya turut memegang amanah yang sama menjadi fasi.Sebab??Kerna anjuran kelab berbeza??haha...biarkan,sama2 muhasabah .peace,no war!!tidak mahu provok sape2.
katahatiku4:paling penting sekali,tiada modal untuk update blog laa...






1 comments:

Muhamad Aizuddin said...

hahahaha..gambar saya baju hitam tuh