08 October 2010

~Hari-hari yang berlalu~


In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful

Mari bersama berdoa kepada ALLAH, agar kita sama-sama sihat dalam nikmat IMAN dan ISLAM yang dihadiahkan olehALLAH SWT kepada kita.

Assalamualaikum Warahmatullah


ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH...ALHAMDULILLAH..itu yang mampu diucapkan..selesai sudah minggu yang genting kali ini..sedang bersiap sedia menghadapi mingu2 seterusnya...

Owhh..sangat2 teruk rasa minggu ini..bermula dengan hari isnin yang tidak tahu sebab musababnya,sumer satu batch kena marah..ermm..sangat2 rasa tidak puas hati..esok pulak,kena marah lagi..ditambah pula dengan segala bagai assignment..Ya ALLAH,rasa mahu menjerit separuh hati rasanya...hari2 perlu menghadap assignment..hari2 kena presentation..owhh...memang dugaan orang belajar bukan??terima jer la... :-)


Namun ,kali ini saya memang nekad,setelah saya balik cuti raya hari tue,saya dah berjanji,tidak mahu mengalah lagi,rasa susah,sukar dan perit,namun sabar jer laa...petang selasa tue,boleh dikatakan,sumer down,semua itu terpancar jelas melalui status2 FB dan YM masing2..Ya ALLAH,tabahkanlah hati kami semua...

Sungguh,kadang kala saya terfikir kenapa kami jer yang sibuk,kan??kos lain camne lak..entahlaa..hendak kata,buat kerja last minute,tangguh2 kerja,rasanya tidak,buktinya,takkan la satu kelas,satu batch kan tangguh kerja..budak2 cina yang rajin pun turut sama mengadu akan keadaan kami...so,terbuktilah,kami cuba sedaya upaya..entahlaa...


Banyak pengajaran yang dapat dikutip sepanjang minggu ni,sangat2 melatih kesabaran saya..saya mengaku,saya kurang sabar,tapi,kali ini,ALHAMDULILLAH,saya dapat mengawalnya,saya selalu ingatkan diri,mungkin tengah tertekan,jangan lihat keburukan,sila lihat kebaikan...sabar2..senyum sajalah..

Paling saya sangat2 terkilan,saya terfikir,saya sangat taksub dengan kerja ke??Ermm,saya sangat2 rasa bersalah buat sahabat2 yang menegur saya di FB dan YM,mahupun mesej2 di hp,saya tidak reply,bukan??
saya sangat2 bersalah dengan anda2,ketahuilah,anda2 sangat2 bermakna buat saya,jujur,saya yang tidak pandai bahagi masa untuk melayan anda2..asiff jiddan..paling saya terasa,bila saya lupa 8 oktober ialah birthday adik saya sendiri,saya lupa untuk call dia,ALHAMDULILLAH, maghrib tadi,sempat saya titipkan ucapan buat dirinya melalui fb.....saya seorang kakak yang teruk,bukan??dalam otak dan minda saya,hanya ada kerja2 kuliah sahaja...ermm..maaf yerr..

Saya sangat2 mengejar dateline,YM,oovoo dan skype saya hanya berfungsi buat sahabat2 kuliah,yang mana saya peruntukan untuk kerja2 assignment saya,dan saya juga available buat sahabat2 satu team artikel iluvislam.com,ini adalah sangat penting..yer la kan,saya ni dah la lama dah tak masuk menggodek googledocs,so,mana la taw kan masalah dan info2 baru,perlu la untuk saya update juga,ermm..yang lain,saya sangat2 maaf...saya bukan tidak mahu melayan anda,namun,sangat2 tidak sempat..tidur pun ala kadar jer..


Biarla..minggu itu sudah berlalu....sungguh,saya hargai,,sangat2 hargai...minggu yang indah dan penuh menarik,beginilah hidup,ibarat nasi lemak,tidak sedap dan istimewa jika tiada sambal,ikan bilis dan telur,begitulah hidup,mesti tak best jika tiada perasa2 berbeza..sungguh,saya hargai...walau sangat2 "kureng"..


Sekarang,saya rasa mula bernafas..tapi untuk seketika sahaja,perlu fokus kepada final..erm..sangat2 berharap agar saya dapat kembali menjadi normal..Doakan saya,doakan jua buat teman2 seperjuangan saya disini..


*Perlu menyusun jadual semula untuk kembali bertugas diiluvislam..yer la kan, dah kena sound nga boss..huhuhu..
*perlu membalas segala bagai mesej2 hp,fb dan ym yang tergendala sebelum ini..InsyaALLAH,saya akan lakukan untuk semua...
*Perlu menyiapkan video untuk BCS yang tertangguh sejak cuti hari tue...
*Perlu menyiapkan baki2 assignment yang perlu disegerakan..ni paling penting..perlu juga untuk menyedia fakta2 dan auta2 untuk presentation akan datang...hahaha...present math..siap la nati!!semoga dipermudahkan..





~selamat hari lahir,bro~


notakakiku1:Hanya sekadar mengupdate blog saya yang tidak seberapa..hehehe
notakakiku2:Orang akan cakap,dah nama belajar,biasa la tue..mestila banyak kerja,bagi saya,anda tidak kenal dan faham saya siapa dan bagaimana..apabila anda berada ditempat saya,anda akan rasa bagaimana dan mengapa...saya adalah saya..
notakakiku3:Bukan berniat mahu mengeluh,namun menjelaskan kepada semua yang terlibat apa yang telah berlaku..saya tidak pernah sempurna..
notakakiku4:To all BCS 09/10...kalian sangat2 hebat...jom,semangat2!!segalanya bagai warna warni bila berada bersama kalian..
notakakiku5:Buat semua yang memahami,maaf jika ada terkasar bahasa,terguris rasa,terima kasih juga atas semangat2 anda,thanks for ur good job,buat yang terkurang kasih dengan saya,maaf okies..i'll try my best to be the best for u....(memang khas untuk teammates2 saya dalam sumer group)
notakakiku6:~berikan saya nafas untuk seketika~

0 comments: