07 December 2009

KPO '09 @ iLuvislam.com


KPO ‘ 09??Apa tuhh..KPO ’09=Kursus Pengurusan Organisasi 2009 yang telah dianjurkan oleh iLuvislam.com istimewa tuk sumer krew2 iLuvislam.Paling bertuah sebab aku berpeluang tuk menghadirinya.First time berpeluang menghadiri event ajuran ili.Kursus ini telah diadakan pada 4 hingga 6 disember namun disebabkan kerajinan yang terlebih,aku datang awal..huhu..krew2 iluvislam ini telah berkampung di asrama anak2 yatim Damai,sg.buloh sepanjang kursus ini.Ini yang menjadi keunikan kursus kali ini.Sebagaimana anak2 yatim ini merasa bertuah dengan kehadiran krew2,aku juga turut bertuah dapat mengenali anak2 ini..tercetus rasa kesyukuran dan keinsafan...moga2 ALLAH redha.


antara yang hadir..selama ni bertemu di alam maya..kini,bertambah erat di alam realiti..


Program ini bermula dengan taaruf semua krew..serius..agak teruja..dapat berjumpa dengan sumer yang hadir secara live kerana selama ini hanya kenal melalui id sahaja..syok sangat2..Alhamdulillah..Aktiviti program pun best walau dah biasa dan acap kali melaluinya namun masih terasa kelainan kerna kali ini berpogram dengan iluvislam..paling suka tengok video divesity tuhh...hahaha..terus donlod nihh..paling gembira juga dapat beriadah dengan anak2 damai...main calit2 warna kat muka..huhu...semua main dan enjoy jerr termasuk JKP..rasa nak main lagi..hehehe..Paling menarik juga tengok video motivasi dari akh ruzaini..rasa bersemangat nak naik sem 2..rasa bersemangat tuk segala2nya...bersemangat untuk berjaya dan dapatkan dean list,bersemangat tuk menjadi programmer terhebat,bersemangat tuk jadi muslimah sejati.. ..pasti boleh!!!!Aktiviti terakhir program kami ialah sesi pertukaran hadiah..haha..seronok..tak sangka dapat banyak benda semasa KPO nihh..ilmu paling berharga yang sukar didapati..Alhamdulillah dapat mengisi masa cuti nihh...malas nak cerita tentang slot2 program sebab terlalu banyak...huhu..banyak sangat yang dapat dipelajari,bukan sahaja ilmu duniawi bahkan ilmu ukhrawi...bersyukur juga atas tautan ukhuwwah yang bakal terjalin..insyaALLAH..bakal dimanfaatkan sepenuhnya


hadiah yang diterima semasa sesi pertukaran hadiah..hadiah dari kak intan...syukran jazillan akak..

Dedikasi istimewa:

-Kak solleh:akhirnya dapat jugak kita jupe..huhu...syukran sebab sudi temankan saya datang dan balik KPO nihh..semoga berjaya di Australia nanti...maaf jugak kalu ada salah dan silap..

-Afiqah:Terima kasih..hehe..walau kali pertama kita berjumpa namun terasa dah lama bersua..terima kasih kerna sudi melayan perangai gila2 qielah..thanks n sorry for everything...

-Suhana:Hahaha..amacam??dah kenal akak kan...hehe..selama ni kita cuma share pic sahaja namun KPO menyatukan kita...tak sangka kamu sanggup datang dari jauh...tak sangka jugak kamu pendiam...xpe2..lagi elok dari akak yang kecoh nihh...

-Kak mimi:Huhuhu..tak sangka jugak akak datang..tapi okla..dapat kenal akak secara live..ececeh..pasan la tuhh...terima kasih sebab sudi melayan kerenah saya dan mulut becok saya..akak kata suka layan saya sebab akak tak pandai nak bercakap,tapi selama tiga hari perkampungan kita di KPO,akak dah pandai pun wat gila2 cam saya..hahaha..masa doa wehdah tu,saya sebak gak tapi kontrol giler kot kena gelak nga akak..saya nak tengok akak nangis dulu,baru saya akan nangis..heheh..tapi kita tak nangis kan..huhu.sorry kalu ada terasa nga gurauan saya yang tak tersengaja...thanks a lot!!!!!!akak ada simpan rahsia saya kan..jangan hebohkan...

-kak zaffan:Yang ni memang tak sangka langsung dapat jupe akak..selama ini macam2 imaginasi saya terhadap zaffan khalid..editor artikel hari jumaat katakan...huhuhu..saya memang suka status2 akak kat fb,status akak banyak membuatkan saya berfikir..terima kasih sebab banyak berkongsi ilmu nga saya..saya rasa sangat bertuah sebab ketika hari pertama akak tiba ag,akak sanggup melayan sumer soklan2 saya yang kadang kala rasanya bodoh jugak kan..hahaha..saya akan ingat sampai bila2 akak pernah kata pada saya masa KPO,yang saya boleh pergi jauh..kata2 akak membuatkan saya berazam lagi tinggi..doakan saya..doakan saya dunia akhirat...sampai sekarang saya terfikir tentang diskusi kita,belajar di oversea:rezeki atau layak???..haha..akak banyak membuatkan saya terfikir tentang hidup....akak.jangan lupa walimah bulan 3 nanti yerr...

p/s:i'm not stalker and also i'm not hacker...huhu...


cenderamata yang paling best..cantik sangat..akan dibawa balik ke UMP...


-Kak intan:Tak sangka seekers tu rupa2nya perempuan.. haha..saya lebih berminat nak panggil akak seekers..maaf saya hulurkan jika ada salah dan silap sepanjang KPO...

-Kak dayah:hehe..terima kasih akak sebab suka borak2 nga saya....jangan lupa accept fb saya..gusti putri..nick bluetooth akak akan saya ingat sebagai kenangan KPO nga akak..thanks and sorry...

-kak intan:Rupa-rupanya penganalisa bernama ‘intan’ itu adalah akak..hehe..paling terkejut akak juga dari kelantan dan paling syok rumah kita dekat jerr...5 minit pun dah sampai...tak sangka kan ukhuwwah kita nihh..akak sempoi2 jerr tapi pegangan akak kuat..masyaALLAH..maaf juga sal hadiah tuhh...saya bukan tak suka hadiah akak,Cuma tak rasa suprise sebab saya dah tengok masa akak balut..saya terima jerr..tapi akak tetap kasi hadiah sebenar ..paling best akak bagi dua2 hadiah kat saya walau bersyarat..saya dah tunaikan syarat akak..saya rasa saya yang paling bertuah sebab dapat dua2..terima kasih akak..sayang akak!!!!nak g umah akak,nak amik gambar KPO...

-kak zulfa:Akak..oo..akak..maaf banyak2 dipinta sebab selalu sakat akak...mesti akak bengang nga saya kan..yeee la..sampaikan akak kata yang saya tak pernah kering modal nak kenakan orang...itulah diri saya akak..terima kasih sebab akak layan jerr saya nihh...

-syazwani:huhu..sungguh kecik molek dirimu...semoga berjaya dalam spm..maaf kalu ada salah dan silap dari akak...jaga diri baik2!!!!!!!!!!

-umaimah:hahaha..maaf selalu tersasul nama umai...best dapat kenalnga umai...hehe..keep in touch yerrr!!!

-kak fidz:errrmm..tak sangka akak lagi tua dari saya..haha..don’t judge a book by its cover...terima kasih kerna cuba menyelesaikan masalah rambut saya berserabut malam tuhh...terima kasih banyak2!!!!!!!!

-kak su:Alahaaiii....cikgu su...you’re soo hott...best dapat mengenali akak...

-kak izzati:errmm...best sebab dapat kenal akak...tu pun kita berkenalan masa kita menyorok dalam toilet kat surau nga kak zulfa..hahaahaha..padahal nak cover malu masa tuhh...itu kenangan saya nga akak...thanks yaa!!!!!!!!

-kak mas:Rasa kagum masa dapat tahu akak cikgu bahasa arab..lepas ni bolehla mantapkan arab saya nga akak yerrr ..seronok dapat kenal akak...

-maryam:sooo cute la kamu..huhu..seronok dapat sembang2 nga maryam..sebelum tido lak tuh duk melalut..rindu sama kamu...

-kak fatin n ain:Suka nga suara lantang ain...dua2 satu group LDK..best sgt2 korang nihh...kak fatin,nak mitak tolong skit,nati inform saya taw sape yang jadi wakil IPT UMP..huhu..akak kan ketua wakil IPT..

-ummi n kak isma:tak dapat kenal lagi rapat sebab dua2 balik awal..tapi takpela...dapat jupe jugak kan....

-kak masyitah:akhirnya...dapat kenal akak...selama ni just ym jerr...thanks akak sebab tolong chargekan bateri handphone....huhu..sayang akak!!!!

-aina:aina..aina..rupanya kita pernah berkongsi satu kantin yerr dulu..satu pentadbiran sekolah...huhu..tak sangka...saya juga tahu perangai nakal kamu di asrama dulu2..huhu...

-kak asma:takut tengok kak asma...nampak sibuk semacam...dulu saya tak suka BBT sebab selalu wat spot chek..metang2la kelas dekat jerrr....saya selalu tinggal buku dalam kelas(mengaku awal2 laa..)

-wann:huhu...seronok dapat kenal kamu...seronok juga dapat tahu kamu pengarah program..semoga berjaya dunia dan akhirat...

-akh firdaus:hehe...selalu berbalas komen kat fb jerr...akhirnya..jupe gak di KPO...laptop APPLE satu!!!!huhu...

-akh fitri:thanks 4 everything..selama ni pandai bertanya sal programming di alam maya sahaja...semoga tidak serik tuk melayan pertanyaan saya lagi..doakan saya hebat dalam bidang ini..nice to meet you!!!!!!!!!

-akh im n akh ruzaini:huhu..co-founder yang sporting habis...satu soklan yang nak tanya kat abg im tapi sehingga sekarang tak berkesempatan...satu hari nanti,insyaALLAH...saya bercita-cita nak cipta satu sofware yang mudah bagi team artikel untuk memantapkan kualiti artikel iLi..huhu..doakan saya..(bajet jerr..metang2 amik sofware..huhu..)

-ustaz Remy a.k.a dr.cinta :Terkejut nga pengakuan berani mati ustaz..haha..tak sangka,ustaz sempoi giler...

-semua peserta:maaf kalu tak tertulis..banyak sangat nak tulis sehingga letih eden nak menaip...thanks atas ukhuwwah yang mantap ini walau pertama kali kita bersua...semoga tiada akhirnya tuk kita bertemu lagi...

-semua JKP KPO ’09:syukran jiddan atas segala2nya..tak mampu untuk kami membalas segala jasa kalian...semoga budi yang dihulurkan sepanjang KPO mendapat keredhaan ALLAH..


Ni hasil semasa tunggu nak naik bas balik ke kelantan...jangan salah sangka,bukan beli hp baru..cuma cover jerr...akhirnya,bertukar rupa maxis aku...


InsyaALLAH...semoga bingkisan ilmu di KPO yang diterima dapat memberi semangat untuk berjuang di sem 2 nanti..tak mau sedey2 ag,tak mau down2 dah..nak wat yang terbaik....memetik kata2 seorang sahabat..menjadi daie itu cita2 yang sangat tinggi,namun,jikalau bukan kita,siapa lagi yang akan mulakan??fikirkan...

APA YANG BERLAKU SEPANJANG TIDAK ON9 BERHARI2:


ni Sir Amru..mengajar kat ABIM..tak pernah mengajar saya pun..tapi saya pernah jemput ke Maahad tuk bagi ceramah tentang PRS..memang tebal sangat2 masa Sir bagitau mudir ABIM mitak saya datang tengok2kan sekolah..hahaha..apala saya ni kan...sir kofem xigt punya saya siapa..tapi i know u...skunk dah kawen...

selamat pengantin baru,sir..semoga bahagia hingga akhir hayat...



Ni keratan memo yang menunjukkan team debat arab UMP menjadi johan..sekalung tahniah dihulurkan…tidak sia2 usaha kalian…asiff jiddan tuk akh talhah kerna banyak menyusahkan akh..saya ni banyak songeh sikit..insyaALLAH,sem 2,saya lebih bersedia..menang tanpa daku..huhu(pasan giler…macamla ada sumbangan kat team debat..heheh)..btw,tumpang bangga sihh nga team debat arab…


notakakiku1:To UMPIAZ,sudila2 mengajak iluvislam untuk berkolaborasi mengadakan program..mungkin visi dan misi kita berbeza namun matlamat kita tetap sama:mencari KEREDHAAN ALLAH....(pomote nihh)..

notakakiku2:To my naqibah,kak nawwar n kak ainul:maaf sebab selalu menyusahkan antum,insyaALLAH,i'm ready tuk next sem...untuk sumer senior UMP yang tak putus2 memberi mesej kata2 semangat,syukran atas keprihatinan kalian..moga2 ALLAH membalas jasa kalian...

notakakiku3:Doakan saya tuk event2 ini:

-15 DIS-Perbicaraan di court.

-28 DIS-interview di UMP.

notakakiku4:Malas nak upload pic banyak2..takut korang2 jeles..haha..padahal tengah tunggu cd pic KPO..papelaa...


1 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum qeela,

hehe. tak tahu nak tulis apa.
tapi, nak juga menulis kat sini. hehe.

bila la eh kita nak jumpa lagi?

jom lah pegi forum mencari cinta sempurna! ;)