30 October 2009

penghargaan istimewa

Alhamdulillah,hari ini adalah hari terakhir kuliah untuk sem ini.Minggu kuliah ini diakhiri dengan kelas lab application dan kelas BI hanya tuk student lelaki yang nak present jerr(sorry guys,tak tengok dan support presentation korang,halal erkk,o-o yerr).Rasa sayu gak sebab minggu depan bermula study week,takkan ada lagi adegan kejar mengejar ke kuliah..namun ada dua lagi HOT yang perlu kami tempuhi.


Post ini istimewa untuk sumer lecturers BCS SEM 1 09/10....



MISS JUNE


Ni lah Miss June,lecturer computer architect kami,maaf sebab selalu rasa mengantuk dalam kelas.Mula2 dulu pernah gak tido sehingga handphone terjatuh (padan muka,sapa suh tido..),tapi masa tu terlalu mengantuk.Selepas peristiwa tersebut,saya tak tido dah.Maaf jugak sebab tak aktif kalu kelas kul 8,almaklumlah awal2 pagi tuhh,saya kena panaskan enjin dulu.Miss ni sempoi jerr tapi pastikan siap assignment yang diberi.Maaf jugak sebab pernah tak hadir replacement kelas waktu malam tuhh(ngaku awal2 la pernah ponteng),tapi kelas malam tuh just habiskan presentation jerr...Errmm...maafkan saya juga jika carry mark saya tak seberapa,tapi itu saja kemampuan yang saya miliki.InsyaALLAH,saya buat yang terbaik dalam final ni.Terima kasih sebab sudi jadi antara pensyarah pertama saya di UMP.
Terima kasih,miss!!!


SIR BALAN




Errmm...ni dia..Sir Balan..pensyarah English kitorang.Sir yang sporting dan tersangat baik hati.Beliau tidak akan memaksa pelajar2nya dalam pengajaran..huhu..miss u la sir.Sir yang suka menyindir kami secara halus..tapi tak pernah terasa la..Sir yang betul2 cool..Nak mitak maaf banyak2 kat Sir sebab selalu online dalam lab..tapi saya siapkan juga task yang Sir kasi.Sir selalu wat derrkk kalu nampak kitorang online.Sir betul2 sporting laa.Tapi maafkan saya yerr..Terima kasih sebab bagi markah tinggi tuk presentation kitorang walaupun performance kami tak sebaik yang diharapkan.Saya amat teringin nak naik kereta mewah Sir tuhh...selalu berangan nak pinjam bawa gi kuantan(aisshh....tak malu sungguh)..Tapi kan sape suh Sir parking keta depan kelas,naseb baik Sir kunci,kalu tak,saya dah bawa lari dah..huhu..
Thank You,sir!!!!




MISS FAZLIN

Major course yang saya ambik iaitu software engineering adalah diajar oleh Miss Fazlin nihh..Cute kan??suka tengok miss..suka juga perhatikan fesyen2 baju yang selalu miss pakai...Maaf sangat2 kalu selalu tidak beri perhatian dalam kelas terutama kelas selama dua jam waktu tengah hari tuhh..saya takleh belajar dua jam berturutan begitu..tambahan lagi waktu tengah hari yang puncak itu..terima kasih sebab banyak tolong kami dalam subjek ni..miss yang sangat baik hati jugak..best jerr jawab kuiz yang miss kasi..huhuhu..sangat bertimbang rasa akan kebajikan kami...sangat2 sayang miss nihh..paling penting jugak,miss fazlin suka bergambar..hahah..last kelas ari tuh,kami adakan sesi fotografi...
terima kasih,miss!!



MISS RAHIMAH

Sah2 la kan kalu asas engineering nihh kena belajar math..ni dia sifu math saya..Miss Rahimah @ Miss Imah..Miss yang cantik cam saya..~lalalala~..saya selalu jerr bagi perhatian lebih kalu kelas math ni sebab math kan..eerrmm..ye la..kalu tertinggal..susah lak nak cover step2 dia nanti..selalu gak jupe miss awal2 pagi masa nak gi kelas tuhh sebab miss duk kat KK3 gak sebagai warden..papepun,saya pernah gak nak ponteng kelas math sekali sebab UKP terpaksa hantar saya ke HTAA masa tuhh..namun,ALLAH sayangkan saya,ditakdirkan bahawa kelas petang tuhh cancel sebab miss ada meeting..lega gak la hati saya..papepun,enjoy jerr kelas math nihh..selalu gak la wat kuiz mengejut..sehinggakan tak terkejut dah..haha..ermm..bawah subjek ni ada tutor math saya,tapi takde pic mereka..sorry..miss nadhirah n miss fizah..syukran atas tunjuk ajar kalian berdua..i miss u la miss..
Terima kasih,miss!!!



SIR FAIRUZ

Ermm..ni lak pensyarah application saya a.ka. VB,sir Fairuz yang cute..hehe..kami suka sangat tengok senyuman sir terutama ayu dan fina..sir yang sangat2 sporting..selalu jerr bagi kami labsheet dan tinggalkan kami dalam lab untuk berkeliaran begitu sahaja..tapi of course selepas beliau memberi kuliah laa..selalu chatting dalam kelas nihh sebab sir selalu takde..sir yang selalu memberi sokongan tuk saya teruskan meneroka kejayaan dalam kos ini..kata2 sir awal2 dulu saya ingat sampai sekarang..maaf sebab selalu cilok tuk online dalam kelas sir,tapi sir ok jerr..maaf jugak sebab selalu salah ejaan coding yang menyebabkan sir sakit2 mata tuk mencari dimana salahnya..sedangkan bendanya sangat mudah...terima kasih juga atas individual project vb yang diarahkan sir yang sangat sukar itu namun tersangat manis bila dikenang kembali..kami juga pernah ke rumah sir atas undangan open house sir.. terima kasih.sir!!!!


SIR ADZHAR

Sir programming kami,DR.Adzhar..huhu..sangat2 menyenangi keperibadian beliau..sir yang teramat low profile..sir yang selalu psiko saya dan ayu dan mungkin juga satu kuliah kami.. ..hahah..serius..saya takut juga time kuliah kalu kena soal dengan sir..tapi kalu dalam lab..ok jer sebab kelas kami jerr kan...satu2nya kelas lab yang saya jarang2 online..tapi kan online gak..sebab takut kat sir..haha..tapi sir baik jerr...maaf yerr kalu teronline tuhh..maaf juga sebab markah programming saya yang teruk,maaf gak sebab saya selalu rasa tension nga labsheet subjek nihh..saya cuba menanamkan rasa cinta saya terhadap subjek ini kerna subjek inilah subjek utama kos komputer..wawawawa..selalu rasa nak menangis time wat HOT..serius,rasa blurr semacam,maafkan saya,sir..doakan saya master dalam programming,antara impian saya nak biar sir bangga nga program yang akan saya run suatu hari nanti dan biar setaraf nga anak2 murid chinese sir(berangan je lebih,tapi insyaALLAH,saya akan usahakan)...errmm..sir yang memberi gelaran 'ustazah' tuk saya sehinggakan satu kuliah panggil saya dengan nama tuhh..mereka mengenali saya dengan gelaran tersebut..sehinggakan Ahmed foreigner pun panggil saya 'ustazah'..huhu..sir selalu wat sesi soal jawab tuk sape2 yang datang kuliah lewat(agakla..padan muka..)..."what u don't understand from the previous class??","any question??","why hahhh??",itu sumer trademark sirr..by the way...
thank you,sirr!!!



P/S:Terima kasih untuk sumer pensyarah sem 1 saya.Maaf kalu ada salah dan silap kerna saya manusia biasa.Maaf juga kalu ada mana2 asessment yang tidak memenuhi piawaan para pensyarah kerna itu sahaja yang saya mampu usahakan.Halalkan segala ilmu yang dicurahkan.Doakan juga saya berjaya bukan sahaja untuk final ini malahan kejayaan dunia akhirat.Semoga berjumpa lagi dan happy2 selalu..sayang kamu sumer!!!...



-pertemuan kerana ALLAH,terencana rapi dalam ketentuanNYA,bersua dalam halaqah,terukir sebuah ukhuwwah fillah..pertemuan ini dalam wasilah ilmu..kembara iman dan taqwa..memburu cita dan rasa..itulah kembara dengan kecintaan padaNYA agar hidup ini tidak sia2...


-Ya ALLAH,berikan aku kesempatan waktu untuk memohon dariMU..anugerahkan aku kejayaan dalam peperiksaan finalku..anugerahkan jua kejayaan buat sumer teman2 ku..jangan ada antara kami yang sedihnya bersendirian dan juga padaku,andai telah tertulis di luhmahfuz akan kegagalanku maka ubahlah menjadi kejayaan,namun jika kejayaan itu membuka pintu fitnah buat diriku,keluargaku dan agama suciku,ISLAM,maka aku redha dengan ketentuanMU..Engkau Yang Maha Agung,mudah2an semua A menjadi milik kami..amin...-



notakakiku1:Maaf kalu publish pic tanpa izin,kalu mahu saya movekan,gitaw yerr,tapi,jangan saman saya..hehehe..
.

notakakiku2:Maaf juga sebab pic2 ni saya edit dengan tidak sempurna....sorry buat sir adzhar,pic kecik sangat..


notakakiku3:Salam sayang untuk PA ku,huahaua...Miss Saimah,takde pic nga beliau..so,len kali la story..hurrmm..suka dengar nasihat dari beliau...moga2 ceria selalu!!!!

notakakiku4:Udah2la la cik qeela update blog..time2 final nih la banyak modal nak wat blog...study2!!..chaiyok2!!!!

5 comments:

Anonymous said...

huhuhu...wndunya kt smua lecturer.thx ustazah wat smua nie....cam nk ngs baca tu tau..smua lecturer kt baek2 kn.huhuuu.waaaa..nnt dh xdpt tgk mka beliau hri2 dah.uhuu.ok.gudluck 4 final..stdy btol2 tau nnt stdy week nie.doa bnyk2..mdh-mdhan Allh permudahkn kta..Aminn...ok.thx ustzh..insylh nnt kt jmp lgi kt kuliah sme.hihiii.dadaaa..

asalammualaikum....
fifyC13...:DD

Anonymous said...

qeela a.k.a ustazah..

thnx for the compliment..=D
u put a smile on my face while tgh penen2 kat ofis mlm2 nih.. =P

nnt bg la pic yg kite amik byk2 aritu k..kalau bley labelkn nama.
huu agak susah nk ingat semua dgn student seramai tu..

i did enjoy teaching u guys too!
kelas korg byk makanan hihi =)

do keep in touch n all d best for final exm!

semoga berjaya duania akhirat..

luv,
ms fazlin

Anonymous said...

salam ukhuwah..
klakar la ble tringt kish nakal kte mse SEM 1 ni..bce 1 prenggn gelk,, emm smpi kwn2 jeles tguk sy gelk sorng2..
pape pn sy bersyukur sgt dgn pertemuan yg tlh d atur kn oleh ALLAH..seronok dpt bertemu dgn kalian smua,,aturan ALLAH sgt cntik..
kpd kwn2 dr klas c12,all d best 4 final exm, syg kamu smua fillah..

buat sahabat ku qeela trus kn usaha,sesungguh ny islam mnyuruh kita sntiasa bersungguh2 dalam sntiap urusn..nice blog,nice 2 meet u

ikhlas dr.."sahabat"

Anonymous said...

berjumpa dgn korg senua mmg best. unimaginable la ape yg kite lalui selama 1 sem kt cni. trus-trang ak ckp ak mmg bersyukur sgt dpt 1 kls dgn korg, 1 kuliah dgn korg kt cni.

dgn mudah kita bersahabat n hrp2 x mudah utk kita lupakan persahabatan ni. all d best 4 u all. something need 2 b remembered n of course our friendship will include in that "something". WISH ALL GOOD LUCK 4 U IN D FINAL.

p/s: especially 4 all d lecturer, hrp sgala ilmu yg diajar kpd kami dihalalkan n moga diharap dpt diampunkn apa jua silap kami.

from: Nazziman (C12) n d Gengz

baLQis said...

huhu... first time leavin a comment on ur page rum8!!

hahah.. firstly, a gud blog n moderation of urs. keep givin dakwah via ur bloggie..

love ur post.

keep it up!!!