19 July 2009

`Kem Pemantapan Debat UMP~


ni la pantai balok,lokasi kem kami...besshhh oi...


Hehe..kalu korang dengar mesti korang rasa 'wau,havocnya..ko join debat ke?'..hahah..nama je eksyen lebih..padahal tak pun,nama je kursus pemantapan debat,padahal 'kem debat santai'..
papepun..beshhh...kem ini dilaksanakan dengan kerjasama alumni debat UMP yang sengal2..btw,best la korang,agak gila2...moga ketemu lagi dilain hari..


out of topic jap,mesti sahabat2 yang mengenali aku tentu tertanya2 kenapa join debat??jawapannya,mehla tanya aku sendiri,malas nak taip panjang2..hihihi..aku sendiri pun tak tahu kenapa boleh terjebaknya aku disini,hanya ALLAH yang tahu,aku langsung tidak hebat dalam dunia pengucapan awam ini,maybe dulu aku mampu kerana berada dikelompok aku sahaja,tapi setelah aku keluar,gini la jadinya... aku jadi gementar bila berhadapan dengan audiens lelaki...wawa. ...(penyakit ini sudah diketahui umum oleh mokyang,mokyang..tolong aku!!huhu..rindu mu la mokyang) mungkin inilah platform untuk aku menjadi lebih berani..hehe..doakan yer!!


masuk topic balik,semasa kem dijalankan,pengalaman yang tak dapat dilupakan ialah selipar aku kena rembat kat surau masa menunaikan solat maghrib..ishh..perasaan aku...sedih betol,kagum bangat,dan bengang giler..sebabnya kenapa aku kata begitu,,,

  • sedih sebab selipar yang selesa untuk dipakai itu telah dirembat
  • kagum sebab selipar buruk yang aku beli kat pasar malam kat kelantan beberapa bulan lepas tu pun kena curik..aduhai,at least,curi la sandal bata yang aku baru beli minggu lepas,xde la aku nak hairan sangat
  • bengang sebab aku nak pakai selipar mana agi..tu la selipar yang aku pakai nak gi kafe,nak g amik duit,nak round UMP..ishh..geram sangat..xpela ..ad hikmah kot..huhu


seyesli,nak zahirkan jutaan kemaafan buat team debat bm n ba kerana tidak dapat join aktiviti selepas bbq malam tu kerana kesakitan melampau..maaf terutama buat kakanda debat,kak mas..memang tension sangat2 sebab sakit tengah2 program gitu,tapi nak buat camne,aku ni nampak je besar,tapi antibodi lemah betol,serius,aku mudah jatuh sakit bila berjauhan nga my mum n bila sakit memang teruk giler..bukan homesick tau,cuma tak pandai jaga kesihatan diri jer..malam tu rasa sakit sangat2 dah,memang tak tertahan dah,rasa nak nangis dan berguling2 atas pasir pantai tu.tu la aku terus rehat dalam khemah jer,aku tak mahu kesakitan n kejadian dimatrik berulang lagi,menyusahkan orang je kan!!(husna.anti tahu kan camne ana sakit..huhu..sini dah xe orang nak urut dah..) ...hahha..tapi best la g kem,enjoy..huhu..disebabkan kesakitan melampau,ni je la gambar yang sempat disnap.



ni la khemah2 peraduan kami..1st time tau aku pasang khemah,sebelum ni dah sedia siap..hehehe..




sesi borak2 kosong nga super snior selepas lunch...



kak mas,ratu debat UMP..cayya la kak mas...bravo2!!!



pasukan veteran2 alumni debat UMP......



debat santai bebb...siap pakai seluar pendek ag..xde dah macho2 pakai blazzer cam selalu.. (sowri ye abg azwan..)



pemandangan waktu pagi selepas subuh..cantik dan tenang kan!!!bukti bangun pagi tau.... ramai ag tak bangun waktu ni..heheheh...



malam bbq..syok giler..aku tukang makan jer..sowri!!!>>hehehehe



bersemangat memastikan ayam2 dibakar dengan betul..




super senior menjadi juri awam...thanks a lot atas nasihat yang diberikan..



abg adam yang petah berhujah...hehe..papepun,korang semua memang hebat la...



bekerjasama mengemas kawasan perkhemahan....



semua dah sedia nak balik..semoga jumpa lagi...luv u all!!!



team debat BI UMP....chaiyok2!!





p/s: semoga kem ini memberi seribu pengalaman dan ukhuwwah yang terjalin tidak terputus begitu sahaja...segala ilmu yang ada dapat dikongsi bersama untuk aku menuju sinarILLAHI yang abadi...asiff jiddan atas kekurangan diri yang hina ini..(chehwahh..,jiwang lak..apadaaaa)..


4 comments:

Anonymous said...

wah!! syoknyer,,!! huhu.. qilah pasnie bole da jd wakil rakyat .. qilah da pndai berdebat plak, sian nye die sakit.. ye2 .. ana taw.. huhu

aQielahuZihan said...

ye la tuuu....dulu xsempat berlatih bercakap la dalam PI...berhenti sekerat jalan..hahah..tp berdebat kosong dulu2 dikira latihan gak kan!!hahhaa...

Raja Azrul said...

selamat datang ke dunia debat..

Insyallah, banyak yang akan qilah pelajari..so, enjoy da moment tahu!!

Ingat, takyah tensyen-tensyen..kalau tensyen,takda gunanya...huhuhu

aQielahuZihan said...

ye2..xtesyen2 pun..

i'm enjoy it!!!!!!!

syukran ats segalanya..